woensdag 8 maart 2017

Astrologie en dieren 4


 

 

Drie honden: hun horoscopen

Hier zie je de horoscopen van de honden uit de afleveringen 2 en 3. Van twee van hen is de exacte datum bekend, van geen van drie weet ik het uur. Bij de horoscopen motiveer ik mijn keuzen nader.

Horoscoop Bacchus

Bacchus is geboren op 14 mei 1982 in Monster. Zijn geboortetijd kon ik niet achterhalen, daarom heb ik zijn horoscoop op 12:00 uur midden overdag gesteld. De Maan gaat om 05:45 uur van Steenbok naar Waterman, dus in deze versie heeft hij de Maan in Waterman. Hij heeft Mercurius Tweelingen driehoek Saturnus, en hij had een uitgesproken serieuze en talige intelligentie. Een driehoek Mercurius in Tweelingen met Maan in Waterman vind ik bij hem passen. Voor een exact aspect Mercurius-Maan zou hij zo rond 17 of 18 uur geboren moeten zijn. Ik wil bij leven en welzijn proberen of ik aan de hand van bepaalde gegevens zijn waarschijnlijke geboorte-uur kan bepalen.



Horoscoop Raia

Van Raia is niet eens de exacte datum bekend. Ze was als puppy ergens in Zutphen midden op de weg aangetroffen en de vinders hebben haar naar het asiel aldaar gebracht. De dierenarts kon haar leeftijd vrij nauwkeurig bepalen omdat ze nog zo jong was, en als geboorte­datum vermeldde hij 7 november 1992 in haar paspoort. Daar heb ik het op gehouden, omdat toen de Maan in Ram stond, wat ik wel bij haar vind passen. De vraag is natuurlijk of het wijs is om met zo weinig zekerheid een horoscoop op te nemen, maar ik wil t.z.t. toch proberen een reconstructie te doen.


Horoscoop Tycho

Tycho's geboortedatum en -plaats zijn bekend: 13 april 2006 te Vught. Zijn uur kon ik niet achterhalen. Daarom heb ik zijn horoscoop net als voor de andere twee op 12:00 overdag gesteld. De Maan staat in Weegschaal en dat was de hele dag het geval. Ook voor deze horoscoop wil ik t.z.t. een reconstructie maken op basis van gebeurtenissen.


Slotopmerking

In de laatste aflevering komt de horoscoop van Raffie de Basenji aan de orde, wiens geboorte-uur exact bekend is. Hij en zijn broertjes en zusjes zijn tussen 4:00 en 4:45 uur geboren (Raffie zelf om 4:45) en interessant is, dat de ascendant om 4:00 nog in Weegschaal staat, maar om 4:08:48 overgaat naar Schorpioen. Is dat te merken aan de honden?


Naar de andere afleveringen van deze serie

1: Introductie
2: Drie honden, drie portretten
3: Ras of sterren?
5: Raffie de Basenji en zijn nest

(Deze serie is oorspronkelijk gepubliceerd in het najaar van 2016. Laatste bewerking: 17.02.2022.)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten