donderdag 16 april 2015

Bij de geboortehoroscoop van AstroCursus 3


Hierboven zie je de geboortehoroscoop van de derde versie van AstroCursus. Het moment viel 1,5 uur voor het begin van de maaneclips, maar dit had ik niet van te voren bedacht.
Een gunstig tijdstip uitkiezen voor de start van iets, een onderneming, een nieuwe baan, gaan samenwonen of trouwen, is leuk om te proberen, maar zelf laat ik me liever verrassen. Het gevaar met astrologie is bovendien dat je alles naar je toe kunt praten als je maar handig genoeg goochelt met de vele variabelen die er zijn, en daar heb ik het niet zo op.

Net als in mijn geboortehoroscoop staan Zon en Mercurius in 11, maar nu wel in Ram (cj met radix-Maan), en maken beide een niet-harmonisch aspect met de Maan, hier een oppositie, in mijn radix een vierkant. Er is weinig water in deze horoscoop, maar de asc staat wel in mijn zonneteken Kreeft en valt op de graad waar mijn Venus staat. Verder is er sprake van een grote vuurdriehoek tussen Jupiter en Saturnus, die samen de basis vormen, naar de top, gevormd door Uranus cj Zon, cj Mercurius.
Het is een heftige horoscoop, met veel strijd maar ook veel energie, zoals deze tijd voor iedereen ter wereld heftig is.

De oppositie met de Maan wijst erop dat de website niet helemaal overeenkomt met wat ik zou willen: een rationalistisch, uitgewogen geheel. Dat klopt ook wel, waarschijnlijk vooral omdat ik zelf niet rationalistisch en uitgewogen ben. Toch ben ik er blij mee, en ik heb er keihard aan gewerkt in een periode waarin ik nog steeds enorm sukkel met mijn gezondheid (Saturnus staat er goed bij, maar wel in huis 6). MC in Waterman en veel planeten in 11 past bij mij, en het duidt ook op iets wat ik nu voor het eerst nadrukkelijk zoek: samenwerking met andere astrologen. Dat is nu al te zien op de website: er staan niet alleen bijdragen van mezelf op.

En ten slotte: mede gezien de duidelijke verbanden met mijn geboortehoroscoop, kun je uit de AC-horoscoop afleiden dat ik geïnspireerd ben, behoefte heb aan vernieuwing en bovendien het doorzettingsvermogen (goed geaspecteerde SA in huis 6 van gezondheid, maar ook van werk) om de klus te klaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten